Klusabonnement

Als huurder bent u zelf verantwoordelijk voor het kleine onderhoud in, aan en bij de woning. Deze reparaties hebben meestal te maken met beschadiging of slijtage als gevolg van dagelijks gebruik van de woning.Daarnaast kunnen er storingen optreden in het gebruik van uw apparatuur in huis en kan er behoefte zijn aan het verrichten van diverse klusjes, zoals een lamp verwisselen of een schilderij ophangen. Met het klusabonnement kunt u deze werkzaamheden door onze technische dienst laten uitvoeren.

Wat houdt het klusabonnement in?

In het Overzicht onderhoud- en reparatiewerkzaamheden (link naar het document) vindt u welke klusjes binnen het abonnement vallen. U maakt een melding via reparatieverzoek en wij komen bij u langs om het op te lossen.Hoeveel kost dit?De kosten van het klusabonnement bedragen € 10,68 per maand (prijspeil: juli 2022). U sluit het abonnement af voor minimaal een jaar. Horen wij niets van u dan gaan we ervanuit dat het bevalt en verlengen wij het abonnement. Daarna kunt u het altijd weer opzeggen met een maand opzegtermijn. Zonder een abonnement kunt u ook een beroep doen op onze technische dienst, maar dan ontvangt u een factuur volgens uurtarief.

Hoe sluit u dit af?

U sluit het af door onderstaand Klusabonnement in te vullen. U kunt deze ook scannen en afgeven op het BNS kantoor.

Ik verklaar kennis te hebben genomen van het overzicht van de onderhoud- en reparatiewerkzaamheden die onder het klusabonnement worden uitgevoerd.

Het klusabonnement wordt voor minimaal 1 jaar afgesloten.

De kosten voor het klusabonnement en de eventuele materiaalkosten worden maandelijks in rekening gebracht via de factuur van Stichting BNS.

Powered by ChronoForms - ChronoEngine.com

 

Overzicht van onderhoud- en reparatiewerkzaamheden

Verwarming/luchtbehandeling

  • Bijvullen en ontluchten verwarming (ketelonderhoud via verhuurder)
  • Instellen thermostaat

Sanitair

  • Ontstoppen wastafels en afvoeren
  • Aanbrengen en reparatie beugels en douchestoeltjes
  • Reparatie sifons, kranen, toiletbril 
  • Reparatie closetpot en reservoir

Elektrische apparatuur/onderhoud

  • Vervanging lampen, fittingen, starters
  • Vervanging schakelaars, wandcontactdozen, trekkoordjes 
  • Deurbel
  • Storingen/kortsluiting in apparatuur

Binnenwerk onderhoud

  • Hang- en sluitwerk binnendeuren (smeren, reparatie)
  • Aanrecht, deurtjes, kasten, afstellen van scharnieren, sluitingen
  • Reparatie trap- en wandleuningen binnen
  • Ophangen wandversiering, boekenplank, lampen 

Communicatie- en hulpmiddelen

  • Telefoon- en zorgoproepaansluitingen
  • Herstel instellingen van zorgoproep na onjuist gebruik
  • Hulp bij instellen apparatuur zoals magnetron, radio, telefoon, TV
  • Reparatie rolstoel, rollator 

 

Bouwpakketten in elkaar zetten en raambekleding aanbrengen vallen niet onder het klusjesabonnement.

 

Materiaalgebruik

Het gebruik van klein materiaal (spijkers, schroeven e.d.) is bij het klusjesabonnement inbegrepen. 

Overige materialen worden apart in rekening gebracht. 

 

Voorbehoud reparatie 

Indien de reparatie niet door de technische dienst kan worden uitgevoerd, zijn de kosten van het inroepen van een gespecialiseerd bedrijf voor rekening van de bewoner.

 

Klusabonnement Klusabonnement